Sabelhagens olivlund

tisdag 28 februari 2017

Att gå en sväng vid havet




 I dag är det semlans dag. Jag är en stor fan av denna goda bulle. Men jag kan nog säga att det blir ingen idag, vi åt semla både lördag och söndag, så det får liksom räcka:) Inte för att jag skulle tacka nej om D kom hem med semlor till kvällsfikat:).  

I helgen kände jag att "jag behöver andas lite havsluft", sagt och gjort det blev en tur till Fiskebäck. Ett av våra favoritpromenadområden. Lördagen började med strålande sol och vårkänslor för att några timmar senare förvandlas till isande blåst, mulet och snöblandat regn. Hmm, vad hände där? När vi gick där vid havet var det minst sagt bitigt i kinderna, och motvinden var inte att leka med. Så jag fick min havsluft med extra blåst om man säger så:) Men jag gillar ju havet alla årstider och väder. 

Och efter denna kylslagna promenad åkte vi hem och satte på vattenkokaren och gjorde var sin kopp té och avnjöt den godaste semlan. 








Tack snälla söta ni för ert engagemang om mina sovrumslampor. 
Jag blir så glad att ni tar er tid att hjälpa mig:) Jag kan väl inte säga att vi bestämt oss, kan hända blir det så att vi lånar hem ännu en variant. Vi får se:) 
Ni som inte hängt med i detta värdsliga angenäma problem, kan läsa mer här ;) ;) 


Grattis till alla Marior på namnsdagen 


Ha det gott 


Kram Maria 








7 kommentarer:

  1. Fiskebäck är härligt i ur och skur :)

    Ha en fin namnsdag! Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Ja lite havsluft sitter aldrig fel ja och en och annan fiskmås!
    Klart du ska ha en semla idag, godaste gott ju...
    Nu ta tag i dagen och jobba igen.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Så flott det er der! Sverige har så mye fin natur. Vakre bilder av dere :)

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Vakre bilder av havet. Klem Anne

    SvaraRadera
  5. I min ögon och öron är det där hur toppen som helst!!!! Ville också vara med, ju! ;) =)
    Spännande med lampan... väntar.... ;)
    Grattis själv lite i efterskott min vän. Och nu.... nu är vi inne i mars! Vår!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Åh, min mann og jeg var der på båttur for noen år siden. For et vakkert sted. Tror vi må tilbake dit.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.