Sabelhagens olivlund

onsdag 16 augusti 2017

Ceasarsallad med kyckling och bacon

Varför gör jag inte denna goda enkla sallad oftare, frågade jag mig själv när vi satt och åt jag och William. Ja precis fyllde William i, det var supergott. 
Jag är väl lite dålig på att göra sallad över lag, lite feg på att prova nytt. Det blir mest vanlig tomatsallad med olivolja och vinäger när vi grillar. Så jag tror det här får bli en höst när jag vågar mig på nya sallader och även soppor. Soppa tror jag knappt att jag gjort någon gång:). 

Tallrikarna är från Pillivuyt, och jag tokgillar dem. Här  köpte jag mina pastatallrikar. (ej reklam)
Jag har börjat samla på den porslinsserien, den är så snygg. Man kan ha den till allt, så användbar. Både till vardag och fest. Än så länge har jag mattallrikar, pastatallrikar och några uppläggningsfat och skålar. Jag försöker köpa någon del till servisen varje månad. 


Ceasarsallad med kyckling, bacon, parmesan, krutonger, cocktailtomater och ceasardressing. 



Och mina papegojservetter kan ju pigga upp vilken måltid som helst:) 

Jag dras med en tryckande huvudvärk, den har hållit i sig i flera dagar nu. Så seeegt. Vet inte om det är vädret, vi har haft det rätt kvavt här. Hoppas hur som helst att det släpper snart. 

Vi tog en promenad vid havet nu i kväll, och andas havsluft är underbart:) Tror det hjälper mot huvudvärk också, för den lättade lite efter det. 


Torsdag i morgon, och det är skönt att halva veckan är gjord. 

Ha det gott


Kram Maria 







6 kommentarer:

  1. Caesarsallad är bästa salladen! 👍🏼
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Mums så gott! Sallad kan ju varieras i det oändliga, bara att kasta ihop sakerna ;) Jag gör sallad hyfsat ofta, sommartid. Soppor däremot... inte min grej heller. Men ska svänga ihop en till kräftskivan nästa helg.
    Vad gulligt av D att påtala det där om att ha nära till varandra... =) Men det får vi ju ändå snart! =) Längtar efter att ses!
    Snart helg nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Mums så gott! Ja jag håller med dig, det där med tomatsallad :) Soppor är också så gott...
    GODA bilder du bjuder på denna dag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Låter ju supergott. det är nog lika här use på sallader men skam den som ger sig allt går att förbättra. Soppa däremot gör vi ofta både sommar som vinter.
    Lycka till i fortsättningen med salladerna
    Kram meta

    SvaraRadera
  5. nice article great post comment information thanks for sharing.
    บอลพรุ่งนี้

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.