Sabelhagens olivlund

söndag 29 oktober 2017

Dukning med nya guldbestick


Vi hade vänner på middag i går, så mysigt att umgås, äta lite mat och dricka gott. Tyvärr blir det alldeles för sällan, men det enades vi om att ändra på:). De kom på eftermiddagen, och innan vi visste ordet av hade många timmar passerat med mycket skratt, lite alvar om livet och vårt bygge i Kroatien diskuterades flitigt:) sedan var det dags för dem att åka hemåt igen. En jättehärlig kväll, tack A och P för de fina presenterna. 


Jag dukade med våra nya guldbestick som jag köpte i veckan. 
En enkel dukning i grått, beige och guld. 
Daniel fick bege sig ner i förrådet och leta fram de ännu ouppackade lådorna med finare vinglas, ölglas och whiskyglas. Linneservetterna hade jag som tur var koll på vart jag lagt:). 

Sedan hade vi, eller mest Daniel kanske;), jättetur då gasolen till grillen precis tog helt slut då han grillat färdigt köttet:). Helt otroligt att det blev så tajmat ändå:). 


Jag hade väl egentligen inte planerat att köpa nya bestick, men jag kunde inte motstå när jag såg de här snyggingarna. Tycker de har helt rätt "guldfärg", inte föör mycket utan lagom diskret. 




I dag strålar solen från en klarblå himmel, så härligt. 
Det blir en sväng till någon inredningsbutik, ska kika på en ny spegel. Och så ska Lykkeprinsessan få sin klor klippta. 
Kan hända det blir en promenad vid havet också, svårt att motstå en dag som denna:) 

Ni har väl inte glömt att vrida tillbaka klockan:). Jag ändrade om klockan i sovrummet redan i går kväll, för säkerhetsskull:). Och mobilen sköter det ju själv, som tur är. Om man skulle råka bli lite förvirrad om hur mycket klockan egentligen är:).   


Ha det gott 


Kram Maria 





4 kommentarer:

  1. Så flott bestikk og oselig med et så fint pyntet bord. Jeg stilte også klokken på soverommet i går kveld, for da vet en at det er riktig tid når en våkner :)

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Galet snyggt vännen! Så mysigt att umgås med goda vänner! Och snart är det vår tur att få umgås med er, skratta och diskutera livet och ert bygge i Kroatien... Längtar!!!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Tack själva för en jättemysig och trevlig kväll. Kan bara instämma i allt du skriver.

    Jättefin dukning, snygga bestick och massa god mat och trevligt sällskap! Tack än en gång! Det gör vi snart om. Kram A.

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med nytt bestikk, Maria. Jeg ser mange norske bloggere også har gullbestikk. Jeg har et gammelt stålbestikk fra Gense og er så godt fornøyd med det. Jeg har skrevet så uendelig mange kommentarer her, men får dem ikke publisert. Vet ikke hvorfor. Prøver igjen. Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.