Sabelhagens olivlund

fredag 10 november 2017

Att ha provat på något nytt



 I helgen som gick var vi på Smögen och hälsade på min fina vän Maria och hennes man P. De har nyligen köpt ett jättefint hus där.
Vi åkte upp till landet, Sabelhagen, på fredagen. Vårt lantställe ligger väl 3 mil ifrån Smögen ungefär. 
Sedan på lördagen packade vi en liten övernattningsväska och begav oss mot Smögen. Åkte hem till Maria och P och lastade av lite grejer, och sedan skulle vi gå på Whiskymässa på Smögens Havsbad. Jag som inte är något fan av whisky, provade en jättegod Rom. Maria gillar inte heller Whisky så vi beställde var sitt glas vin också:). 
Sedan gick vi hem till Maria och P och åt lite ost och kex och de korkade upp en supergod champagne, Guldkula. 



Efter mycket prat och skratt var det dags att premiärbada i deras spa bad. Och jag kan bara säga att jag är helt såld! Vilken grej, helt underbart. Att bara sitta där i det varma vattnet under bar himmel och känna hur avslappnad man blev. Maria och P är ju vana spabadare, då de har ett hemma där de bor också. Men för mig och Daniel var det första gången. Och jag säger bara oh my vilken härlig upplevelse. Har börjat fundera på om vi skulle kunna ha ett på landet vi också, eller kanske i Marina. Ja någonstans vill jag jättegärna ha ett:). 
Vi badade i över två timmar:) Sedan dukade de upp världens godaste skaldjursfrossa, och mera champagne. Vi åt och åt, så himla gott. Klockan sprang iväg och det var dags att krypa ner i sköna sängen i ett av deras gästrum. 

På söndag morgon vakande vi upp till det här. Värsta hotellfukosten:). 
Efter en mysig stund med ännu mer prat och skratt så var det dags att packa ihop oss och åka till landet och hämta Lykke och William och bege oss hemåt. 
En toppenhelg som vi lägger i hjärteasken. 
Marias blogg hittar ni här 


Underbart med fredag idag, veckan bästa dag:). 
Ska dra med mig Lykke ut i regnet nu och sedan börja med middagsfix. 


Ha det gott 


Kram Maria 







2 kommentarer:

  1. Hej min vän! Så kul att se sig själv tillsammans med dig på din blogg! Och att se sitt andra hem på bild också! Annorlunda men härlig känsla :)
    Så fint du skriver om vår förra helg tillsammans, längtar efter att ses igen! Så himla roligt att ni uppskattade spabad så mycket!
    Jag föredrar en liten, liten skvätt sockerlag i min rom... testa, det är riktigt gott då!
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Spennende å prøve noe nytt, ja. Det ser ut som dere har det fint :)
    God helg, Maria.

    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.