Sabelhagens olivlund

måndag 6 november 2017

Middagstips Pankofriterad kycklingrulle fylld med ost och rökt skinka



Jag bara måste tipsa er om denna goda kycklingrulle fylld med ost, rökt skinka och philadelphia vitlök & örter. Jag har gjort det flera gånger hemma, och var helt fast från först tuggan:). 
Så god och frasig kycklingfilé med en mjuk jättemumsig fyllning. 
Jag har bara stekt mina ihoprullade kycklingfileer i en klick smör i en stekpanna, men man kan lika väl ta olja som det står i receptet, då blir de ju mera friterade. 


Ingredienser


Gör så här 

Banka kycklingen till fyra stycken tunna skivor. Salta och peppra. Bred på färskosten och fördela en skiva skinka på varje kycklingfilé. Toppa med riven ost. Rulla ihop. 

Doppa rullarna i lättvispat ägg och sedan i pankoströbröd. Stek kycklingen i olja tills hela rullen fått en gyllenbrun färg.


Servera gärna rullarna med hemmagjorda pommes eller ris och en sallad. Prova att göra örtdippen till, det har inte jag gjort ännu. Utan jag har bara serverat rullarna med en sallad med olivloja. Jättegott. 


Örtdipp 

salt och peppar, 

Mixa alla ingredienser och smaka av med kryddor, vitlök och citronsaft 


Detta blev måndagens middag som jag och William precis ätit. 
Tips, tips från mig:). Prova detta:). 

Nu ska jag slänga in en tvätt i maskinen och gå kvällsrundan med Lykke. 



Ha det gott 


Kram Maria 





1 kommentar:

  1. Du er så dyktig til å lage mat! Det ser veldig godt ut :)
    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.