Sabelhagens olivlund

tisdag 26 december 2017

Mysigaste juldagen






Juldagen har passerat och vi gjorde inte många knop. Mina föräldrar packade ihop sig och åkte hem igen. Mysigt att ha haft dem här några dagar. 
Vi var endast utanför dörren när vi promenerade med Lykke, och då var det regnkläder på. Tristaste vädret på länge, men vad gör det när man kan sitta inne och mysa vid köksbordet med tända ljus. 


Daniel flyttade ett hyllplan i ett av köksskåpen för att hans nya höga rödvinsglas och champagneglas skulle få plats. Och jag funderade på vilka svala goda drycker som jag ska servera ur min nya karaff i sommar:). Tvättmaskinen gick varm, jag kikade in på mina favoritbloggar, och såg även att min besöksstatistik var hög. Jag blir så glad över alla ni söta som kikar in här. Utan er ingen blogg:). 

Jag klippte av rosorna jag fick av Daniel på vår 20-års dag och satte i ljuslyktor från Slettvoll. Jag såg en så fin bild på deras hemsida som jag härmade lite:). 






Sötaste julrosen bor i köket för tillfället, den får stå där tills den börjar se ledsen ut. Då åker den ut på balkongen. 










Vitt och grönt dominerar färgskalan i köket. Gillar de lugna  naturtonerna. 
Kan inte få nog av amaryllisar, det är en favoritsnittblomma. 
Och rumsgranar är väl den mest tacksamma växt man kan ha? 
Den bara står där och ser hur fin ut som helst, utan att man behöver göra något med den:). Ja, lite vatten då och då förstås:).  





Framåt eftermiddagen då vi ätit än mer julmat, rester, och jag fått stillat mitt begär av lax med hjortronsås ännu en gång flyttade vi oss till soffan och kollade på någon film. 
Kvällen avslutades med Love Actually, en så mysig julfilm. 






Annandagen bjuder på om möjligt än sämre väder. Regn på tvären. 
Vi ska ge oss ut om en stund, Daniel behöver fylla på sitt förråd av Nespressokapslar och så vill jag köpa lampolja till den snyggaste lampan vi fick till advent. Har inte haft den tänd ännu, och därför inte visat er. 
Och så kommer ni få se mina julklappar någon dag, är så jätteglad över dem. Tycker det är barnsligt kul med paket:) 
Fast det allra allra viktigaste och det som betyder mest är att få vara tillsammans allihop och umgås och ha det bra. 




Kram M 








1 kommentar:

  1. Hei Maria!
    Vakre romjulsbilder.
    Her har det regnet og blåst noe vanvittig. Har bare vært såvidt utenfor døra i dag og det er uvanlig. Liker så godt å være ute-
    Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.