Sabelhagens olivlund

tisdag 5 december 2017

Rött och guld i köket


Mitt adventskök med en tulpan-och-amaryllisbukett i rödaste rött och en ljusstake i guld med tillhörande 2017 års kalenderljus från Georg Jensen. Pust väck borta är ljusstakarna i silver och min aprikos amaryllisbukett:). Kände för lite färg och då fick det bli såhär:). 
Kan hända att det ändrar sig till nästa helg, vem vet:). 

Sötaste Lykke älskar "sin" pinnsoffa med gosiga mjuka fårskinnet. 
Hon sitter gärna där och har koll på omgivningen både inne och ute:). Just på de här bilderna har hon stenkoll på husse som håller på med helgfrukost. Sötfia<3  


Men hur fint är det inte med amaryllis i knopp? Tycker att det är då de är som snyggast. 



Rumsgran på fönsterbrädan tillsammans med ljuvligt doftande vita och blå hyacinter. 
Jag har dukat med servisen jag börjat samla på från Pillivuyt. 
 Grå muggar och assietter här och här Och guldteskedar i muggarna:). 
Grått och guld är en favoritkombo.  
Ljusstake och kalenderljus här 




Jag uppdaterade min Mac i helgen, och att göra detta inlägg och lägga in bilderna tog mycket längre tid. Det kändes helt nytt:). 
Nytt och mycket bättre, inte fel att datorn känns som ny igen:) 

Vi hade våra fina vänner Maria och hennes P här i söndags, vi fick några timmar av mycket prat och skratt. Så härligt att ha dem här. 
Marias blogg hittar du här
Vi fick en superfin present av dem, måste fota och visa er. 
Det lustiga var att jag och Daniel gick på NK-hem (dagen innan) och kikade på just den presenten vi fick:). Helt otroligt, jag tror de känner oss rätt väl redan:) 


Ha det gott 



Kram Maria 










3 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Grått og gull er fint i sammen, ja. Søte Lykke!
    Ha en fin uke, Maria.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en trevlig jul och lycka till med spännande hus projekt!!! Tack för all inspiration. Allt gott Mari

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Fint du har pyntet og fine Lykke.
    Ha det godt Maria! Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.