Sabelhagens olivlund

torsdag 15 februari 2018

En dagens outfit i ny blus





När jag såg denna fina blus på nätet kunde jag inte låta bli, tyckte den var superfin. Med härlig vidd i ärmen, och snyggt mönster med fåglar. Och att den matchade min nya väska gjorde ju inte saken sämre:). 
Hade denna outfit när vi var på stan i lördags. Detta är inga kläder jag kan ha till jobbet tyvärr. 




 Jag har ju lite svårt med det här att vara framför kameran och känna att jag blir bra på bild. Ibland känner jag att jag hittar rätt och bilderna blir hyfsade i alla fall, men här vet jag inte riktigt hur det blev. Men man måste ju öva också, och jag tycker det är kul med kläder ibland på bloggen. 




Blusen hittar ni här 
Väska hittar ni här 



 Finaste halsbandet från Efva Attling som jag fick av Daniel i julklapp.
Det är så klassiskt och stilrent och passar till allt. 




 Idag kan jag åka Vespa, så skönt att slippa spårvagnen, det går så mycket fortare då. 
Man kan ana lite blå himmel, men det är nog bara tillfälligt tyvärr, de hotar med snö i eftermiddag. 
Sista arbetsdag för veckan, så skönt med ledig tillsammansfredag. 




 Ha en bra torsdag 



Kram M 






3 kommentarer:

  1. Ååå vad fin du är och blusen är så vårlig och fin. Färgen klär dig perfekt och väskan...som pricken över i:et. Ha en fin dag raring och tack för dina varma ord hos oss. Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Så himla fin! Men jag måste skratta lite för mig själv.... vi har liknande inlägg idag ;) Fast jag har en annan blus. Men.... jag har kikat på den där och varit nära att köpa den ;) =) Jag behöver lite fina blusar som komplement till alla typ 100 klänningar... ;)
    Imorgon funderar jag på att göra dina italienska köttbullar och bjuda dottern A med sambo på. Och P förstås. Vi messade om maten nyss och jag hintade om italienskt och skickade en bild på Lady och Lufsen, men P tyckte visst inte att köttbullar och spagetti var så "Friday-ish" som han uttryckte det... ;) Men vi får väl se... det var ju inte direkt mamma scan jag tänkte på ;) =)
    Kram, kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Så snygg blus och allting gör sig verkligen bra ihop. Att vara framför kamran är något jag inte är jättebekväm med pris. ;) Tycker bilderna på dig är jättefina! :)
    Hoppas du tar det försiktigt när du kör vespan, det kan fortfarande vara lurigt med fläckvis halka.
    Önskar er en härlig ledig dag och trevlig helg! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.