Sabelhagens olivlund

måndag 14 maj 2018

Sommarens snyggaste djungelklänning







Vilken dag vi har, helt makalöst, tror vi hade 28° en stund förut. Synd man inte är ledig:). Men vi hade en underbart mysig långhelg på landet med mycket sol. Vi har gjort små utflykter som vi brukar, bland annat till vårt favoritställe Havstenssund. Där var kameran med, visar en annan dag. 
Vi har kunnat sitta ute på trädäcket och äta både frukost och middag hela helgen, och det är ju inte ens säkert man kan det mitt i sommaren. Älskar att äta ute, man blir liksom extra sugen då:). Grillen har gått för högtryck:). 

Men idag är det måndag och tillbaka till verkligheten, första jobbdagen är avklarad. Och den gick rätt fort. 
Så skönt att kunna åka vespa i endast t-shirt och uppvikta tunna byxor. Har väntat på det kan jag säga. Men jag klarar mig gott med 22-23°, inte behövs 28° egentligen. 
Nu var det inte vädret detta inlägg skulle handla om:). 
Utan min nya djungelklänning:). 
Kan vara den skönaste klänning jag haft på mig. Jag köpte en liknande förra året i samma butik i Hunnebostrand, en bit ifrån där vi har landet. Och det är mina favoriter i garderoben kan jag säga. Så enkla och passar till alla tillfällen. 







Vill ni se min andra klänning? Här finns den 
Också den köpt i Hunnebo på Penny Lane. 




Ett par nya skor från Ralph Lauren har jag klickat hem också. 
Så snygga och bekväma. 








 Daniel har landat på Landvetter efter en dag i huvudstaden på jobb. Han åkte med tåg tidigt i morse, men det har strulat något alldeles galet på sträckan Gbg-Sthlm idag. Så då blev det flyg hem istället. Men bilen har han ju på centralstationen, så han måste åka dit och hämta den innan han kan åka hem. 
Skönt att han är på gång hem i alla fall <3 



Nu piper torktumlaren att den är klar. Dags att ta ut den och lägga in nästa tvätt. 
Så det blir lite tvättfix och annat plock här innan jag slänger mig i soffan och tar kväll. 




Kram M 






















2 kommentarer:

  1. Det er en rigtigt pæn kjole, Maria, og skoene er jeg helt vild med! Jeg er også vild med majvejret :-)
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg klänning och fina bilder!
    Det har verkligen varit en superfin helg och så underbart att det fina vädret har hällt i sig så länge nu, så välbehövligt! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.