Sabelhagens olivlund

torsdag 10 maj 2018

Underbart på landet





 Vi är på landet, och det är helt underbart. Vilket väder, varmare än på sommaren:). Tror vi har 26°, helt galet. 
 Tyvärr ser det ut att bara var idag, redan i kväll hotar regn. Men men vi gillar att vara här oavsett väder, det är så avkopplande. 

Jag sitter ute vid vårt annex och Lykke ligger i skuggan en bit bort och har stenkoll på husse som precis tänt grillen. 
Det blir entrecoté, lammfilé och fläskfilé efter allas önskemål:). 
Vi har varit på bästa Kustcharken och köpt närproducerat kött, så himla gott. 
Lyssnar till en och annan motorbåt som åker förbi, kan till och med se båtarna nu innan det är så mycket blad på träden. Lovely:). 




Vi kom hit i förmiddags, annars brukar vi  alltid åka redan kvällen innan Kristi him, "för att vakna upp här", det är så mysigt, men nu kände vi att det var skönt att ha kvällen hemma. Jag var rätt trött igår efter min förkylning, jobb och dessutom hade jag världens huvudvärk (som sitter i idag också), plus att Daniel körde från Malmö och blev rätt sen hem. 


Vi satt ute och åt brunch när vi kom fram, mamma hade dukat upp med mycket godsaker. Som parmaskinka med brié och fikonmarmelad, min favorit. 















  
Nu ska jag börja duka och gå in och hämta lite gott i glasen. 




Ha en fin Kristi him! 




Kram M 










4 kommentarer:

  1. Ser underbart ut, vilket paradis ni har! Hoppas du snart blir av med huvudvärken!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Et flott sted dere har på landet!
    Varmt og nydelig vær her også. Blir regn i natt, men håper på sol i morgen også.
    Vi har syklet rett langt idag, så herligt og etterpå var det middag på terassen:)
    Nyt og ha en fin langhelg:)

    SvaraRadera
  3. Det er så himla deilig ved sjøen. Flotte bilder du har tatt. Kjenner sjølukta.
    God kveld ! Anne

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter! Fina bilder också. Det var så länge sedan jag var på västkusten och det är ju något alldeles särskilt! Trist med huvudvärken. Jag tycker att man brukar kunna få huvudvärk just när man blir ledig. Lite typiskt...

    Kram // AH

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.