Sabelhagens olivlund

söndag 23 september 2012

Vår underbara tomt i Marina, Kroatien




Underbara Marina 



Efter mycket stötande och blötande har vi bestämt oss för att sälja en del av vårt tomt i Marina, Kroatien. Det är 634m2 som vi säljer, alltså halva tomten. 
Det känns tråkigt, men när inte allt blir som man tänkt sig, så är det här en bra lösning. Den bästa lösningen egentligen:)).
Tomten är byggklar och alla papper är i ordning. 



Marina ligger 12km från större staden Trogir, där även Splits flygplats ligger. 
Till Split är det 34km. 
Norrut finns vackra Rogoznica och Primosten, bara en kvart-tjugominuter  med bil. 
100km norrut finns Zadars flygplats. 
112 km söderut ligger Makarska 

Från Göteborg till Marina är det 240mil 


Om ni känner någon som vill bo i denna pittoreska ljuvliga kustby i Kroatien, och få oss som grannar:)), så hojta gärna till:)). 
Vi hjälper gärna till med alla kontakter som behövs för byggnation. 

Är det något ni undrar, eller vill se mer bilder så tveka inte att maila mig. 


Utsikt från tomten 

Restaurangen med de gröna markiserna är vår favorit Pet Ferala

Schaktat 







Utsikt över Marina Agana 

Länkar till inlägg om Marina ifall ni vill se och läsa mer, eller visa någon annan:)). 

Kvällspromenad genom Marina till vår tomt



 En kväll i Trogir


Tomten är det schaktade området till vänster 

Det gamla tornet från 1400-talet är ett kännetecken för Marina 
Där drivs nu mera ett hotell 

Hamnen 






Stranden 

Tomten är det schaktade området 



Panoramabild Marina 



Daniel ritar och skissar på huset som vi planerar att bygga på vår tomt. I dagsläget är det ett parhus, vi ska bo i ena delen och Daniels föräldrar i den andra. Det blir tre sovrum, ett stort rymligt kök och det mest fantastiska vardagsrummet med vackraste havsutsikten. 
Tanken på ett eget hus gör mig helt sanslöst lycklig:)). 
Men det sker inte i en handvändning, utan först ska arkitekten rita huset, för att sedan skicka in det för bygglov. 




Ha det gott.





Kram Maria 









24 kommentarer:

  1. Synd att man inte är ute efter en semesterbostad... Mina föräldrar har lägenhet i Spanien och märker på dem hur gott det gör att få åka iväg några veckor då och då. Hade gärna investerat i något liknande om man inte vore så bunden med webbutiken.

    Ha dé fint!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Ååå for ein aldeles nydelig plass,heilt fantastisk:)håper dere får solgt litt av tomten og så spennende det blir med tegning av huset,kommer på besøk eg då når alt er ferdig,hihi:)

    Ein flotte kveld til søteste deg:)
    God klem fra Lillian

    SvaraRadera
  3. Ja vem hade inte varit spekulant på den om man inte hade haft alldeles för mycket hemma. med hus och hyresfastighet i centrala stan vill jag inte äga ett smack mer !
    Men hyra och uppleva världen absolut. Vi har varit i Kroatien 3 ggr m husbil och skulle absolut kunna tänka oss en tripp till med flyg el bil.
    Vackert är bara förnamnet :-)
    Lycka till.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. SOM jag önskar att vi hade möjlighet!!!!!!! Kroatien lockar mig så, och gudarna ska veta att vi kunde behöva en fristad att åka till då & då ;). Om det gick att hyra in sig i befintligt hus & tomt skulle jag "kasta mig över er", *fniss*. Lycka till! Det borde inte vara några problem... KRAM Marie

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska bilder,Vem skulle inte vilja bo där,Lyckos er som har möjligheten
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  6. Men sån tur att ni både behåller ochnsäljer....blev lite orolig när jag såg rubriken.
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. Det er så fantastisk vakkert der! Skulle gjerne vært din nabo der, ja. Ha en ny fin uke. Klem Marit

    SvaraRadera
  8. For ett vakkert sted og for en drøm av en beliggenhet! WOW!

    Ønsker deg en fin ukesstart, søte!
    Her er det straks film og armkrok.

    klem

    SvaraRadera
  9. Lycka till med försäljningen! Att döma av bilderna bör det inte vara alltför svårt att hitta köpare!Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Trodde det var ni som inte skulle bygga, men så var det ju inte som tur var!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hoppas det går bra med husförsäljningen! Vilka underrbara bilder, förstår att ni längtar dit!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  12. Trevligaste annonsen jag har läst på länge. Hade vi inte hus på Öland, Gotland och Rönninge hade jag varit riktigt frestad men jag tror det räcker nu :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Det är bara att gratulera de/den lyckliga som får dig/er till granne!
    Ett fantastiskt område!/Anja

    SvaraRadera
  14. Du skrämde mig aningens nu, trodde inte ni skulle bo kvar alls!
    Ibland är man tvungen att ta beslut som känns mindre roliga men men det kommer att bli kanon ändå. Det är jag säker på!

    kramen

    SvaraRadera
  15. Nä det där känner jag igen, att det inte blir riktigt som man tänkt sig - tror att det är det som kallas livet;))) Men så bra att ni tycker lösningen blir bra i alla fall:))) Det är ju så vackert på bilderna att man nästan döööööööör!!!! Vilken lycka att få bygga där!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  16. Vilket helt fantastiskt läge ni har på tomten!!! Makalös utsikt och så verkar byn precis så där pittoresk och mysig som man vill att det ska vara. Som du säger blir det inte alltid som man tänkt sig. Men det verkar ju vara en bra lösning ni kommit fram till. Förstår att ni längtar tills att det allt är klart.

    Lycka till med tomtförsäljningen!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  17. Hallå där!

    Ååå det är så fiiiint!
    Jag önskar jag hade haft pengar så hade jag gärna köpt mig tomten och byggt mig en liten stuga där..;)
    Det kasnke faktiskt är tur att du inte får en allt för stor tomt där!! Tänk på att du får 3 trädgårdar att sköta om sen...
    har suttit o suckat över alla dina vackra rosor ett tag....ååå så många fina du har....
    Jackan o stövlarna var super fina...helt min stil med..;)
    Mysigt med fika på tu man hand sådär!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  18. Jag tar den, tomten alltså! Absolut! Skicka räkningen bara, jag är med....önskar jag kunde säga så på riktigt.....! Då kunde vi sitta på var sin altan och blogga med varandra......härligt......!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  19. Wonderfully places, fantastic photographs, such views always enrapture. I am greeting

    SvaraRadera
  20. Hå! Vilket projekt, både för er och för den lyckliga/lycklige som köper tomten bredvid.
    Sanslöst vackert läge vid havet och hamnen.

    SvaraRadera
  21. Hoppas ni hittar riktigt trevliga blivande grannar att sälja till. Underbar plats, förstår om ni är fulla av lycka och förväntningar!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  22. Jag hade gärna blivit din granne men omständigheterna säger nåt annat.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Lycka till med försäljningen! det är ett fantastiskt fint läge på tomterna.
    Mariana

    SvaraRadera
  24. Åh... vilka bilder... det är ju så man flytta dit på studs!!

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.